کد خبر 1650075
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
جزئیات تغییر تعرفه‌های آب از ابتدای مهرماه

تعرفه‌های آب از ابتدای مهرماه دچار تغییر شد و بر این اساس، آب‌بهای مشترکان پرمصرف رشدی ۱۰ تا ۵۵درصدی داشته است، اما برای بیش از نیمی از مشترکان که مطابق یا زیر الگو مصرف می‌کنند، هیچ تغییری اعمال نشد.

به گزارش مشرق، تغییرات شدید اقلیمی طی سال‌های اخیر موجب کاهش شدید منابع آبی در کشور شده است که همین امر تغییر در رفتار مصرف مشترکان بدمصرف را به منظور کنترل و مدیریت مصرف بی‌رویه آن‌ها ضروری می‌سازد.

در مجموعه وزارت نیرو از ابتدای سال جاری، پیشنهاداتی مدون بر اساس قاون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که بیش از الگو به مصرف آب می‌پردازند مطرح بود و حتی متن نهایی در کارگروه‌های مربوطه آماده امضای وزیر نیروی وقت در دولت سیزدهم شده بود، اما محرابیان این مصوبه را امضا و ابلاغ نکرده بود تا اینکه در روزهای اخیر، این مصوبه مربوط به ابتدای سال جاری، به امضای وزیر نیروی جدید رسیده و برای اجرا از ابتدای مهرماه ابلاغ شده است.

بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد که در مصوبه جدید، به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف آب، در تعرفه آب مشترکین با مصرف زیر الگو و یا مطابق الگو هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

همچنین در شرایطی که ۴۸ درصد خانوار بدمصرف ۷۰ درصد آب شرب کشور را به صورت بی‌رویه مصرف می‌کنند، افزایش پلکانی نرخ آب‌بها صرفا برای مصارف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است تا از این طریق بتوان به تغییر در رفتار مصرف این دسته از مشترکان امیدوار بود. این افزایش نرخ آب‌بها نیز قابل توجه نیست و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، بین ۱۰ تا نهایتا ۵۵درصد افزایش تعرفه به‌صورت پلکانی درنظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
    5 0
    بگویید گرونش کردین ودیگه چرا حرف چرت میزنین ومردم را.....فرض میکنین؟!!!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
      0 0
      بیمزه
  • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
    1 0
    خلاصه دولت تمام خدمات خود را بی سرو صدا گران می کند و دائم می گویند دغدغه معیشت مردم را دارند!! وقتی آب بها را 55 درصد افزایش می دهند چه انتظاری جز گران شدن همه مایحتاج مردم دارند؟!!
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
    1 1
    باید پول آب بهداشتی و قابل خوردن بهیم نه پول فاضلاب کارون قبلا چند شهر خوزستان آب تصفیه می خرند حالا کل خوزستان مجبورند آب تصفیه خریداری کنند خوزستانی که بیشترین وپر آب ترین رودخانه های کشور داره به چه وضعیتی افتاده که مردم دبه به دست دنبال ابن مسولین هم فقط وعده سر خرمن می دهند حالا شما می گید قرار گران بشه انصاف وجدان که ندارید ازخدا نمی ترسید بابت چه چیزی پول می گیرید برای آبی که حتی نمی توانی با آن طهارت کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس